یویو سنتر

اولین بلاگ تخصصی یویو در ایران

یویو سنتر

اولین بلاگ تخصصی یویو در ایران

یویو سنتر

متاسفانه کسی تو ایران به یویو که یه حرفه ی بزرگ تو بقیه دنیاس اهمیت نمیده.
این بلاگ فقط سعی داره ذهنیت مردم رو از بازی عادی یویو یعنی بالا پایین انداختنش تغییر بده به چیزی که یویو امروزه هست.
به امید معروف شدن یویو در ایران به چیزی که هست نه یه بازی بچه گانه.
نظر و امتیاز دادن به مطالب یادتون نره(لطفا فارسی نظر بدید)

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سلامی دوباره.

به علت اصرار و استقبال نسبتا زیاد دوستان(انتظار نداشتم حتی دو نفر هم علاقه ای داشته باشن!) تصمیم گرفتم یه پست راجب روش خرید یویوی حرفه ای هم بزارم...

اول از همه بگم واقعا کار ساده ای نیست. چون تو ایران کلا پیدا نمیشه و اگه انتظار دارید از مغازه سر کوچه بخرید ککلا باید بی خیال شید. من رشت(شهر خودم) و تهران رو زیر و رو کردم و یویویی جز modified های معمولی پیدا نکردم.

تنها راه خریدی که من به ذهنم رسید و یویوی خودمم همینطور تهیه کردم خرید با واسطه از خارج بود. اول اینکه باید بدونید از چین به ایران پست مستقیم داریم. و اینکه یویو های چینی هم با یویو های تاپ دنیا رقابت میکنن.

مرحله اول اینه  یه مدل خوب یویو انتخاب کنید که تو سایت aliexpress.com برای فروش گذاشته شده باشه. اکثر مدل هایی که تو چین ساخته میشن و خیلی از اونایی که تو کشورهای دیگه ساخته میشن تو علی اکسپرس هستن. اگه نظر منو بخواید بهتره دنبال مارک magic yoyo باشید چون نسبت به قیمتش کیفیت عالی ای داره.بلبرینگ ها و نخشم جنس خوبی هستن.

بعد از اینکه یویو رو انتخاب کردین باید تو خود علی اکسپرس دنبالش بگردین و ارزونترین قیمتشو پیدا کنید. یه نکته هست که چون ساخت نخ یویو کار خیلی ساده ای نیست و هیچ امیدی هم به پیدا شدن نخ امادش تو مغازه ها نیست سعی کنید از فروشنده هایی بگیرید که چند تا نخ هم اشانتیون با یویو میدن.

تا الان دیگه باید کاملا فهمیده باشید چه یویویی و از کدوم اگهی علی اکسپرس میخواید.قیمتا هم تو علی اکسپرس به دلار هست. متاسفانه یویو های معمول المینیومی هم هزینه ای حدود 70-80 هزار تومن دارن تا به دست شما برسن.

حالا میرسیم به بخش واسطه. واسطه ای که من باهاش یویوم رو خریدم سایتی به اسم forum.ramsinghexpress.com هست که 5% کارمزد میگیره. باید توجه داشته باشید که این واسطه پول رو اول میگیره. چون وقتی تو سایت علی اکسپرس سفارش رو ثبت میکنه ادرس خون شما رو میده. یعنی دیگه دستش بعد از سفارش به جایی بند نیست که بتونه پول رو از شما بگیره. پس مجبوره پول رو اول بگیره.

رسیدن کالا از چین تا ایران از یه هفته تا 40 روز میتونه طول بکشه. و در کنار هزینه ای که برای یویو پرداخت میکنید خود گمرک حدود 15 هزار تومان دم در خونه از شما دریافت میکنه بابت "بررسی اینکه به این کالا هزینه گمرک تعلق میگیره یا نه".  :|   به هر حال کاریش نمیشه کرد.

شما پول رو به واسطه میدید اونم کالا رو سفارش میده و کد رهگیریشو بهتون میده. بعد از 7-40 روز هم یویو رو پست براتون میاره.

اگه یویو مشکلی هم داشته باشه میشه برگردوندش و پول رو  پس گرفت که کار سختیه.

راستی یه نکته. یویوی خود من magic yoyo N12 بود که عکسش هم در صفحه درباره من هست.

همین دیگه. امیدوارم همچنان افرادی باشن که از این مطلب استفاده کنن. اگه سوالی بود تو نظرات بپرسید. سعی میکنم جواب بدم.

  • ۹۴/۰۹/۱۹
  • MPower

نظرات (۱۰)

زنده باد. خیلی ممنون از راهنمایی به جا و مفیدتون. دیگه قید داشتن اش رو زده بودم
سلام من حوصله اینکارارو ندارم

فقط یه یویویی بود که عکس هالک روش بود

اونو از کجا میتونم پیدا کنم

چون خیلی یویوی خوبی بود

یبار از دستم افتاد شکست

اونوق هرچی گشتم پیداش نکردم

2.3 تا خریدم اما چون سبک بودن تعادل نداشتن

اینیک میگم تعادلش خیلی خوب بود

ممنون میشم راهنماییم کنی کجا میتونم تهیش کنم

سایتش رو بگو بیزحمت
پاسخ:
سلام.
متاسفانه تو هیچ سایتی به همچین یویویی بر نخوردم.
دلیل دیر جواب دادنم هم اینه که این وبلاگ دیگه فعالیت خاصی نداره به علت نبود علاقه مند. 
مدتی یه بار سری میزنم که کامنت ها رو جواب بدم فقط.
  • محمد مهدی رستمیانی
  • منم هرچی گشتم پیدا نکردم.
    پیشنهاد می کنم چند نفری پولارو بزاریم رو هم گروهی از چین یا جای دیگه بخریم که قیمتش مقون به صرفه باشه.

    خودم می تونم سفارش بدم
    هرکی موافقه اینجا بنویسه که انشاالله اقدام کنیم:

    http://forum.persiantools.com/threads/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%9F-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-yomega.256333/

    چند سال قبل این تاپیک رو ساختم و کسی جواب درستی نداد :-)
    سلام
    من یه یویویی میخوام که دیر خراب شه و با توجه به اینکه تازه کارم حداقل یه سال برام بمونه.
    ممنون میشم که راهنماییم کنید.
    درضمن یه نظر شخصی هم فرستادم خوشحال میشم جوابم رو بدید.
    سلام من یه یویو از یک فروشگاه گرفتم که به نظر خوب میومد ولی یه مدت کار میکردم کلا انگار درست کار نمیکرد این مشکل از نخ بوده یا من چون فک میکنم از فیلما هم واقعا چیزی یاد نگفرتم و سوال دگ اینکه خودتون اگه حرفه ای کار میکنین از کجا یاد گرفتین. واقعا دوس دارم یادش بگیرم ولی نمیدونم چطوری
    سلام دست شما درد نکنه بابت اطلاعات مفیدی که راجع به خرید یویو دادی.من یه معمولی دارم خواستم بدونم یویو باید تو پر باشه؟چون اینی که من دارم توخالیه و تعادل نداره
    پاسخ:
    یویو اگه دو طرفش سنگین تر باشه تعادلش بهتره. ولی وسط اگه سنگین شه تعادل بدتر میشه
    من یویو حرفه ای می خوام ولی از هیچ جا نمیتونم پیدا کنم میشه راهنمایی کنید ممنون


    پاسخ:
    چندین بار گفتم که تو ایران پیدا نمیشه. باید با واسطه بخرید. تنها سایتی هم که باهاش کار کردم aliexpress.com هست که واسطه های زیادی داره.
    این واسطه که زدی اصلا سایتش که باز نمیشه 
    پاسخ:
    بله ظاهرا جدیدن تعطیل کرده کارو...
    سلام 
    تو ایران یویو حرفه ای پیدا میشه
    می تونید از تو این کانال سفارش بدید براتون بیارن
    من خودم از تو این کانال خریدم
    yo1yoyo@
    توی ایران دوتا سایت هست برای خرید یویو....دات کد ، یو وان.
    قیمت های دات کد گرون تره چون برند مجیک یویو هستش اما یو وان چون سفارش تولید میده خیلی ارزون تره...

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی